بررسی چگونگی از کار انداختن دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

۵ بازديد
با دقت به شغل های متعدد در موسسه ها و سازمان های دولتی دستگاه های حضور و غیاب وظیفه آمار و تحقیق منابع انسانی و در اختیار گرفتن تردد آنان‌ را بر عهده دارند. اکثر افراد سعی در از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب یا دور زدن آن در این مجموعه ها را دارند که، ما با ارائه مطالب کاربردی در این مقاله، شما‌را با شیوه از عمل انداختن آن آشنا می نماییم. دستگاه های حضور و غیاب از سال های قبل تا کنون همواره گزینه سو تاثیر افراد سودجو قرار می گرفت. با تمرکز به امنیت تحت دستگاه های دیجیتالی در سال های دور اکثر از افراد سعی در از کار انداختنن دستگاه حضور غیاب داشتند. دستگاه های حضور و غیاب دارای اشکال مختلف با قابلیت و امکان های متفاوت هستند که، امروزه بیشتر از نوع، تشخیص اثر انگشت و تشخیص شکل در سرزمین ما استعمال می نمایند.



دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت



این نوع دستگاه حضور و غیاب که با ثبت اثر انگشت نیروی کار حوزه کاری یک شرکت یا اداره بر روی حافظه خود به عمل می پردازد. این دستگاه ها دارای پارامترهای صفر و یک جهت ثبت اثر انگشت هستند. دستگاه های حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت با ثبت هر ۱۰ انگشت پرسنل بر روی حافظه خود، با استعمال از کدهای صفر و یک، کدی اختصاصی برای هر فرد تولید می نماید، که در صورت تطبیق اثر انگشت با آن کد، ورود و خروج وی ثبت گردد.



از فعالیت انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت



عموماً اشخاصی که مبادرت به دور زدن دستگاه حضورو غیاب می نمایند، از پرسنلی می باشند که به صورت نا منظم در دفتر کار حضور می‌یابند. پرسنلی که می خواهند ساعاتی را در دفتر حضور نداشته باشند یا کارشناسان امنیتی که میخواهند اطلاعات آن شرکت یا اداره را تخریب نمایند. برای از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت، نیاز به اثر انگشت یک رئیس مسئول آن دستگاه می باشد.یک دستگاه لیزر معمولی می تواند با هک آن اثر انگشت روی یک دستکش لاتکس حک شده که فرد دیگری با پوشیدن آن دستکش عملیات حضور و غیاب را انجام دهد. در غیر این صورت می‌توانید با به کارگیری از یک دستکش چرب یا سیلیکونی که اثر انگشت مورد نظر روی آن قرار داشته باشد، به پرینتر سه بعدی ارجاع داده و از اثر مورد نظر روی اثر انگشت را در سیستم دستیابی نمائید. امروزه از عمل انداختن این نوع دستگاه های حضور غیاب بسیار طاقت فرساتر از گذشته شده و این دستگاه های تشخیص اثر انگشت به سیستم تشخیص زنده بودن پوست نیز مجهز شده اند که این امر را نسبتاً غیر ممکن میکند.



دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره



میدانیم که دستگاه های تشخیص چهره از الگوی بیومتریک به کار گیری می کنند. این الگوی بیومتریک تصویری از ویژگیهای مخصوص فیزیکی یا رفتاری می باشد که به واسطه یک سنسور یا دوربین دریافت، تجزیه و به حساب آوردن و آن‌گاه ذخیره سازی می گردد. این الگو ممکن می‌باشد تصویری از شکل دست، انگشت، صورت، چشم و یا میمیک صورت باشد.

برای احراز نام و نشان بوسیله دستگاه، نیاز میباشد که از گذشته الگوی ویژگی مورد نظر برای دستگاه تعریف خواهد شد. برای احراز اسم‌ و‌ نشانه وقتی شخص مختصات بیومتریک مورد نظر را به دستگاه نماد میدهد، این مختصات با الگوهای موجود در دستگاه مقایسه می‌گردد و در صورت تطابق و تایید، ثبت میگردند و اجازه تردد صادر می‌شود.این نوع دستگاه های حضور و غیاب با کنترل پارامترهای متعدد صورت پرسنل به تشخیص اسم‌ و‌ آرم آنها می‌پردازد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص شکل می توانند با تشکیل دادن یک الگو ثابت منحصربه‌فرد برای هر پرسنل، تصویر او را در خاطر خود ذخیره نمایند. محبوبیت این دستگاه امروزه با دقت به شیوع بیماری کرونا در عالم بیشتر شد‌ه‌است، زیرا عدم برخورد بدون واسطه با دستگاه از مزایای آن میباشد. این نوع دستگاه ها دارای امنیت بسیار بالا و از کار انداختن آن‌ها بسیار نقص‌ میباشد که به آن می پردازیم.



از فعالیت انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره



امروزه با ارتقاء کیفیت دوربین های دستگاه حضور و غیاب تشخیص صورت از کار انداختن آن بسیار دشوارتر از قبل است. معمولی ترین شیوه برای از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص صورت، ساختن یک کلیپ باکیفیت از صورت فرد موردنظر است. برای از کار انداختن این دستگاه های حضور و غیاب یا دور زدن آن، می توان با این دو راه حل به بهره رسید. البته دستگاه های حضور و غیاب با تکنولوژی جدید و دارای سطح امنیت بالا ، شکل جعلی را می توانند با الگوریتم های تشخیص بافت زنده پوست شناسایی کنند و دست اشخاص فرصت طلب را کوتاه کنند.

منبع:
https://www.ana.press/news/670683/%D8%AC%D8%B9%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%DB%8C
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.